بهترین تحقیقات و مقالات و پروژه دانش آموزی و دانشجویی

محل لوگو

تایپ

طرح لایه باز

يازدهم رياضي

نمونه سوال

کارآموزی

زناشویی و سلامت

زبان

معماری

کشاورزی

مدیریت

روان شناسی

مکانیک

تربیت بدنی

حسابداری

شیمی

برق

سفارش پایان نامه

سفارش تحقیق

پایان نامه

حقوق

تحقیق

کنکور

عمران

اقتصاد

آمار سایت

نظرسنجی سایت

آیا از مطالب سایت ما راضی هستید>

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

بهینه سازی فرآیند بیولیچینگ سرباره مجتمع مس سرچشمه


بهینه سازی فرآیند بیولیچینگ سرباره مجتمع مس سرچشمه

پایان نامه بهینه سازی فرآیند بیولیچینگ سرباره مجتمع مس سرچشمه(بصورت word  و 140ص)

این تحقیق به منظور بهینه­سازی پارامترهای عملیاتی جهت استفاده از تکنولوژی بیولیچینگ در استحصال مس از سرباره تولیدی توسط کوره های ذوب انعکاسی مجتمع مس سرچشمه صورت گرفته است. کاربردهای گسترده تکنولوژی لیچینگ باکتریایی کانسنگ­های سولفیدی کم عیار به دلیل کاهش آلودگیهای زیست محیطی و توجیه اقتصادی قابل قبول در مقایسه با سایر روشهای استحصال فلزات در سال­های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

سرباره موجود در دو دامپ مجموعا با ذخیره ۶ میلیون تن و عیار متوسط ۱۵/۱ درصد وزنی مس ذخیره گردیده است. بیش از ۹۰% کانی­های سولفیدی مس موجود در نمونه کامپوزیت کالکوسیت و کالکوپیریت می­باشند. بررسی­های اولیه در آزمایش ظروف لرزان در بازه زمانی ۱۵ روز برای گونه­های مختلف میکروارگانیسم­ها صورت گرفت و پارامترهای درصد جامد، pH و درصد تلقیح برای باکتری­های مزوفیل و ترموفیل مورد بررسی قرار گرفت.

بیشترین بازیابی مس و آهن در ظروف لرزان برای باکتری­های مزوفیل در دمای ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب ۷۵% و ۳۰% و برای باکتریهای ترموفیل معتدل در دمای ۴۵ درجه سانتیگراد به ترتیب ۷۸% و ۳۶% بدست آمد. در حالیکه برای نمونه شاهد، در دمای ۳۵ درجه سانتیگراد بیشترین بازیابی مس و آهن به ترتیب ۵/۳۴% و ۵/۷% در دمای ۴۵ درجه سانتیگراد بیشترین بازیابی مس و آهن به ترتیب ۳۸% و ۷/۹% حاصل شد.

انجام آزمایش بیولیچینگ ستونی، نشان داد که در pH برابر ۵/۱ و دبی ۳ میلی لیتردر دقیقه محلول پاششی، در ستون باکتری مزوفیل با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد بازیابی ۲/۵۱% برای مس و بازیابی ۷/۱۰% برای آهن و در ستون شاهد آن ( فاقد باکتری) بازیابی ۵/۳۲% برای مس ۱/۷% برای آهن و در ستون باکتری ترموفیل با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد بازیابی ۵۷% برای مس و ۷/۱۳% برای آهن در ستون شاهد آن بازیابی ۳۸% برای مس و ۲/۹% برای فلز آهن بدست آمد.

کلمات کلیدی: بیولیچینگ – سرباره مس– مزوفیل – ترموفیل – روش سطح پاسخ

 


مبلغ قابل پرداخت 30,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 255

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تحقیقات و پروژه های خودتان را به ما بسپارید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما