بهترین تحقیقات و مقالات و پروژه دانش آموزی و دانشجویی

محل لوگو

تایپ

طرح لایه باز

يازدهم رياضي

نمونه سوال

کارآموزی

زناشویی و سلامت

زبان

معماری

کشاورزی

مدیریت

روان شناسی

مکانیک

تربیت بدنی

حسابداری

شیمی

برق

سفارش پایان نامه

سفارش تحقیق

پایان نامه

حقوق

تحقیق

کنکور

عمران

اقتصاد

آمار سایت

نظرسنجی سایت

آیا از مطالب سایت ما راضی هستید>

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

پدافند غیر عامل


پدافند غیر عامل

پدافند غیر عامل

22 صفحه

مقدمه:

دفاع در طول تاریخ همیشه جزء مهمی از زندگی بشر بوده است ؛ زیرا اقدامات دفاعی انسان سبب دفع یا کاهش میزان اثر تجاوز مهاجمان می شود . اما چگونگی دفاع به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد و انسان ها در دوران حیات خود سعی کرده اند تا با استفاده از عقل و تدبیر و اراده ی خود بهترین راه دفاع را در وضعیت های متفاوت ، در مقابل تهاجم دشمنانشان انتخاب و آن را به کار بندند . در این ارتباط اقدامات دفاعی انسان همیشه با استفاده از سلاح و تجهیزات جنگی صورت نگرفته است ؛ بلکه در موارد زیادی انسان برای دفاع ، شیوه هایی را به کار برده که سلاح و تجهیزات جنگی در آن نقشی نداشته است و در دنیای امروز از آن با عنوان « پدافند غیر عامل » یاد می شود . برای مثال ، در جنگ خندق وقتی مسلمانان به فرماندهی رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله به پیشنهاد سلمان فارسی در اطراف مدینه ، خندقی حفر کردند تا دشمنان اسلام نتوانند از آن عبور نمایند ، در واقع از شیوه ی دفاعی « پدافند غیر عامل » استفاده کرده اند .

فصل اول

چرا تهاجم ، چرا دفاع :

ویژگی های اخلاقی انسان و داشتن اراده و اختیار ، باعث شده تا انسان ها از همان آغاز خلقت به دو گروه حق و باطل تقسیم شوند .

گروهی از انسان ها که از فطرت پاک و خدادادی و وجدان بیدار خود پیروی می کردند و سعی داشتند تا خواسته های خود را از راه های درست و پسندیده و مشروع به دست آورند و به دیگران ظلم و ستم نکنند ، در صف حق طلبان قرار گرفتند و گروهی دیگر از آن ها که هواهای نفسانی و گناهان زیاد ، زنگاری شده بود تا فطرت خدادادی آن ها را بپوشاند و از شیطان درون و برون پیروی کرده و برای رسیدن به آرزوهای خود هر راهی را مشروع می دانستند و از ظلم و ستم به دیگران هم ترسی به دل راه نمی دادند ، در جبهه ی باطل قرار گرفتند .


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 357

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تحقیقات و پروژه های خودتان را به ما بسپارید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما